Praca była pokazywana w 2018 roku na wystawie zbiorowej w ramach międzynarodowej konferencji "Rysunek – Zapis Uniwersalny N° 1" organizowanej przez Katedrę Rysunku na Wydziale Rzeźby i Intermediów w Gdańsku.
Rysunek jest rezultatem posługiwania geometrycznym modelem Twierdzenia Pitagorasa (a ² + b ² = c ²), które jest równoważne postulatowi Euklidesa o prostych równoległych. W wyniku operowania symetrycznymi podziałami uzyskuje się̨ strukturę̨ zbudowaną z linii przypominającą fraktale. Metoda pracy jest spontaniczna, w wyniku czego rysunek może rozwijać się w dowolnym kierunku. Obrazy, rysunki i rzeźby z tego cyklu można również odnosić do sztuki systemowej (systems art) albo sztuki konkretnej, abstrakcji geometrycznej czy sztuki ostrych krawędzi a nawet Op-artu.
W przestrzeni FLOWAIR praca trafia do Działu Wsparcia Projektowego (DWP), bo gdzie indziej pasowałby bardziej.
BIO–prof. dr hab. art. mal. Krzysztof Wróblewski:
Krzysztof Wróblewski jest nie tylko aktywny w pracy dydaktycznej, ale jeszcze w bardziej w działaniach trójmiejskiego środowiska artystycznego. Współzałożyciel Galerii Koło w Gdańsku, która działała w latach 1995 – 2003. Galerię, która znajdowała się przy ulicy Piwnej 66/67 prowadzili i wspólnie decydowali o jej programie: Dominika Krechowicz, Jan Buczkowski, Krzysztof Gliszczyński i Krzysztof Wróblewski oraz do 1999 roku Maciej Sieńkowski. Galeria Koło od początku powstania była niekomercyjną przestrzenią dla sztuki. Powstała z potrzeby stworzenia "innego miejsca" niż te, które w tamtym czasie istniały w Gdańsku. W latach90-tych kiedy kształtował się polski nurt krytyczny, a pewne działania artystów zaczęły się instytucjonalizować postanowili stanąć niejako w opozycji do głównego nurtu. Podsumowanie działania tej galerii, oraz jej znaczenie pokazała wystawa zorganizowana w Gdańsku w Galerii Łaźnia w dniach22 maja - 28 czerwca 2020pt.„Koncepcja obrazu - Twórcy Galerii Koło”
Krzysztof Wróblewski wystawia od 1986 roku od udziału w „Ekspresji lat 80-tych” w galerii BWA w Sopocie. Otrzymał nagrody stypendium Ministerstwa Kultury i Sztuki, stypendium Marszałka Województwa Pomorskiego, oraz w 2004 roku stypendium pobytowe miasta Bremy. W 1997 został wyróżniony na Ogólnopolskiej Wystawie Malarstwa „Bielska Jesień".
Od 1992 roku obrazy Krzysztofa Wróblewskiego składają się z serii figuratywnych przedstawień zrównoważonych płaszczyzną pokrytą geometrycznym ornamentem złożonym z trójkątów. Zgeometryzowanie kompozycji jest sposobem na skonfigurowanie przedstawienia i abstrakcji, świata widzialnego z niewidzialnym. Kiedy z abstrakcyjnego ornamentu, pulsującego wielobarwną mozaiką trójkątów, wzrok przenosi się na figuralną część obrazu, przedstawiane formy zaczynają tracić znaczenie, zyskują za to malarską autonomię. Jego obrazy znajdują się w kolekcjach prywatnych i publicznych w kraju i za granicą (Australia, Austria, Holandia, Kanada, Niemcy, Szwecja, USA).
Jedna z moich ulubionych praca Krzysztofa „99 naukowców i wynalazców” wisi w gabinecie Rektora Politechniki Gdańskiej.
Chciałbym jeszcze nawiązać, do opisu, który znajduję się również przy pracy „Ludzie” Edyty Urwanowicz, a mówi o działaniach, które spowodowały powstanie w 2022 roku pracy „Gra” w przestrzeni budynku Elektroniki Politechniki Gdańskiej.
Jest to praca 4 artystów: Jan Buczkowski, Dominika Krechowicz, Edyta Urwanowicz i Krzysztof Wróblewski, który był pomysłodawcą tej pracy. A pomysł urodził się podczas naszych rozmów, chociaż myślę, że bardziej wyprowadziły na wierzch to co w Krzysztofie tliło się od dawna :)Jednak temat jest tak ciekawy i głęboki, że postaram się go przybliżyć w osobnej zakładce. Dopóki nie powstanie ta zakładka, dla mniej cierpliwych podaję link z ciekawym opisem kompozycji „Gry”: https://pg.edu.pl/pismo/2022-07/gra
W przestrzeni FLOWAIR znajduje się:
Biuro / 3 piętro / Dział Wsparcia Projektowego / od 9'2023