Rzeźba odnosząca się do pracy „Love” amerykańskiego artysty Roberta Indiany. Surowość ceramiki w ziemistym kolorze dodaje powagi lekkiemu komunikatowi It’s OK.
Dzisiejszy świat coraz mniej jest OK. Dlatego rzeźba jest niemal zaklinaniem rzeczywistości… niech siła pozytywnego przekazu The Krasnals będzie z nami.
Projekt rzeźby Love powstał w 1964 jako bożonarodzeniowa pocztówka dla Muzeum Sztuki Współczesnej w Nowym Jorku. W 1970 po raz pierwszy wystawiono gotową, wykonaną ze stali, rzeźbę, i od 1975 stanowi ona stałą ekspozycję w Indianapolis Museum of Art.
Członkowie THE KRASNALS pozostają anonimowi. Działają głównie za pośrednictwem swojego bloga http://the-krasnals.blogspot.com. Ich działania, oparte na prowokacji, są reakcją na aktualną sytuację społeczno-polityczną. Krytykują polski i światowy rynek sztuki, na którym sukces może odnieść tylko ten artysta, który odpowiada kreowanym trendom i który ma odpowiednie znajomości. Ze względu na podobieństwo do dzieł Sasnala na wiosnę 2008 ich obraz Untitled (Group of Monkeys with White Bananas), podpisany Whielki Krasnal, został wyceniony przez dom aukcyjny Christie's na 70 000 funtów. Gdy zauważono pomyłkę, wycena została unieważniona. To jednak pokazuje w jaki sposób THE KRASNALS podważają „poważny” rynek sztuki, a także jak się tym dobrze bawią.
Za wikipedią - członkowie The Krasnals:
Whielki Krasnal – założyciel oraz przywódca The Krasnals, główny malarz grupy
Krasnal Bansky - Krasnal odpowiedzialny za akcje w terenie, malarz, graficiarz, fotograf
Krasnal Hałabała 1 – zajmuje się marketingiem grupy oraz edycją bloga, malarz
Krasnal Hałabała 2 - przygotowuje teksty, przygotowuje wystawy, malarz
Malarze współpracujący – wynajęci artyści, dostają zlecenie od grupy The Krasnals na wykonanie obrazu, nie znają członków grupy, np.: Malarz z Chin, Malarz z Odessy, Malarz z Krupówek.
Do podobnego konceptu nawiązała kiedyś grupy artystów „General Idea” z Kanady. Obecnie (od 1.04.2023 do 16.06.2023) w Amsterdamie w Stedelijk Muzeum pokazywana jest czasowa wystawa tej grupy (https://www.stedelijk.nl/en/exhibitions/general-idea-en). W latach 1970 - 1990 słynęła z satyrycznego podejścia do dekonstrukcji mediów i świata sztuki. W tym cyklu powstała rzeźba AIDS, które w tamtych czasie w niektórych środowiskach była zdecydowanie groźniejszą pandemią niż Covid, a dzięki takiemu pop artowskiemu podejściu pozwalało na oswojenie społeczeństw z tą chorobą.
Jeżeli rzeźba It’s OK też coś Wam przypomina, napiszcie. Natomiast cały czas – każdego dnia polecam – niech siła pozytywnego przekazu It’s OK pozostanie z nami.
W przestrzeni FLOWAIR znajdują się:
Biuro / 3 piętro / Recepcja, koło Eweliny
Biuro / 3 piętro / Pokój Zarządu
od 05'2023